Hallo Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

‘We zijn tevreden over SDB Planning’

Stichting Rijswijkse Kinderopvang

Lees hier het verhaal van José Rodenburg, coördinator roosterexperts en applicatiebeheer bij SRK, over SDB Planning.

Stichting Rijswijkse Kinderopvang (SRK) maakt gebruik van de tool SDB Planning. José Rodenburg is coördinator roosterexperts en applicatiebeheer. ‘We kunnen goed inspelen op de inzet van personeel. Dit betekent minder uitzendkrachten.’

SDB Planning moet aansluiten op andere systemen voor HR, salaris en kindplanning, vertelt José. ‘Dat is natuurlijk altijd even zoeken, maar de koppelingen zijn inmiddels goed tot stand gebracht.’

De planning moet voor alle 450 medewerkers van SRK duidelijk zijn. Dat doet het systeem bijvoorbeeld met een app die medewerkers kunnen installeren op hun telefoon. ‘Daarin kunnen ze hun rooster zien, maar ook hun uren en verlofstand. Ook kunnen ze via de app verlof aanvragen.’

Pushberichten
Sinds een paar maanden maakt SRK daarbij gebruik van pushberichten. ‘Als er iets wijzigt in het rooster, krijgt een medewerker een melding. Zoals je dat ook krijgt bij WhatsApp. Omdat de roosters van medewerkers vaak nog wijzigen, is dat een goede aanvulling. Een medewerker hoeft nu niet steeds de app te openen om te zien of er iets is veranderd.’

Minder uitzendkrachten
Het systeem geeft een goed inzicht in de roosters. ‘En door de koppeling met het kindplanningsysteem is het ook mogelijk om efficiënt te roosteren. Hierdoor kunnen we goed inspelen op de inzet van personeel. Dit betekent minder uitzendkrachten.’

Je kunt er ook goed rapportages uithalen. ‘Het urenmanagement bijvoorbeeld. Teveel gewerkte uren, verlofuren, wie welke diensten heeft gedraaid. Belangrijk, zeker in coronatijd. Bovendien is het systeem heel gebruiksvriendelijk aan de beheerkant. Je kunt gemakkelijk zelf codes invoeren, bijvoorbeeld de code ‘opnamen levensfasebudget’ of ‘corona verzuim’. Dat is een groot verschil met andere systemen. Het werkt simpel en de stappen zijn makkelijk te nemen.’

Goed contact
Met de helpdesk van de SDB Groep heeft José goede ervaringen. ‘Ze pakken de vragen snel en serieus op. En met de accountmanager van SDB hebben we ook een goed contact. We zijn verder aan het kijken en hebben voor de toekomst mogelijk ook belangstelling voor andere SDB producten. De SDB systemen zijn logisch van opzet en sluiten goed aan op SDB Planning. Maar zover zijn we nog niet, onder meer door alle impact van corona. Voor nu kan ik zeggen dat we tevreden zijn over SDB Planning.’

Schrijf je in voor de gratis webinars

Vanuit SDB Groep organiseren we verschillende webinars zodat je in een vogelvlucht kennis kunt maken met onze verschillende oplossingen op het gebied van Planning, Learning, Analytics, Hr, Salaris en het Elektronisch Cliƫnten Dossier.

Lees hier meer