Ga naar de inhoud
Elektronisch Cliënten Dossier

Hét ECD voor jeugdzorg

Als professional in de jeugdzorg heb je ervoor gekozen om jongeren, die in een lastige positie verkeren, te begeleiden naar een toekomst met meer perspectief.
Je zet je hier dagelijks met veel passie en plezier voor in.

SDB ECD voor jeugdzorg zorgt ervoor dat je je werk zo goed mogelijk kunt doen, door informatie te stroomlijnen en beschikbaar te maken op de juiste momenten en door administratieve handelingen tot een absoluut minimum te beperken. Zodat jij jouw tijd zoveel mogelijk kunt besteden aan het begeleiden van jongeren naar een mooie toekomst!

Boek een inspiratiesessie

Deze organisaties gebruiken ook het SDB ECD voor jeugdzorg

Marktleider in de Jeugdzorg

SDB ECD biedt jeugdzorg professionals één centrale plek waar de zorgprofessional alle processen rond de cliënt kan volgen, regelen en vastleggen op een eenvoudige en intuïtieve manier. Zo helpen wij administratieve lasten te verminderen en werkplezier te verhogen.

We zijn er trots op dat we een ECD hebben ontwikkeld waarmee 90% van de Jeugdzorginstellingen dagelijks werkt en zo het verschil maakt voor de cliënt.

Het primaire jeugdzorgproces perfect geregeld

SDB ECD voor jeugdzorg is een bewezen oplossing, dat het volledige primaire proces van voor zowel registratieve als zorginhoudelijke taken ondersteunt. Dankzij optimale gebruikersvriendelijkheid wordt het werk van de jeugdzorg professional eenvoudiger en leuker. Hierdoor is er ruimte voor een persoonlijke benadering, kwaliteit van zorg en aandacht voor de cliënt.

De jeugdzorg professional maximaal ondersteund

Het uitgangspunt van het SDB ECD voor jeugdzorg is dat jij als jeugdzorg professional zo intuïtief en eenvoudig mogelijk kan werken, in een gebruiksvriendelijke omgeving. Alle standaard taken, zowel administratief als zorginhoudelijk, zijn binnen dit ECD maximaal geautomatiseerd zodat je alleen nog specifieke informatie hoeft vast te leggen. Vanaf je dashboard zijn de belangrijkste berichten en taken direct inzichtelijk en hierover word je proactief geïnformeerd. Je wordt dus écht ondersteund om de zorgverlening zo goed mogelijk vorm te geven.

Boek een inspiratiesessie

De cliënt als regisseur

De cliënt als regisseur is een leidende visie achter het SDB ECD voor jeugdzorg. Vandaag deel je informatie, morgen schrijf je de informatie samen en in de toekomst gaan we naar volledig eigenaarschap. Dat is waar we zo hard voor werken.

De berichten (chat-)functie zorgt voor beveiligde communicatie met de cliënt. De jeugdzorg professional kan dit gebruiken om bijvoorbeeld formulieren of documenten te delen. De cliënt kan zelf ook formulieren en documenten invullen en contact zoeken met de hulpverlener. Zo krijgt de cliënt meer regie over de hulpverlener.

Meer informatie

Open platform

Omdat wij geloven dat onze klanten steeds meer gaan samenwerken, vinden wij dat de systemen ook meer en beter met elkaar moeten kunnen samenwerken. Denk hierbij aan interne systemen (boekhouding, HR), externe sectorale systemen (Vecozo, BergOp, collega instellingen) en cliëntsystemen (eHealth, gespecialiseerde apps). Daarom is het SDB ECD voor jeugdzorg ontworpen met het uitgangspunt dat het ECD fundamenteel open moet zijn, zodat het realiseren van koppelingen zo makkelijk mogelijk is.

Cliëntomgeving: Jouw Omgeving

Voor de beste samenwerking met je cliënt en hun naasten is een speciale online omgeving (Jouw Omgeving) en mobiele app beschikbaar om jouw cliënt in staat te stellen aan haar eigen doelen te laten werken, veilig te communiceren met alle betrokkenen, en inhoudelijke oefeningen of informatie klaar te zetten voor je cliënt en haar naasten.

Kortom: de juiste informatie, op de juiste plek, op het juiste moment. De optimale vorm van samenwerking met jouw cliënt en haar naasten.

Ondek Jouw Omgeving

Ontdek hoe het SDB ECD voor jeugdzorg jou op 12 manieren ondersteunt

1
Zorgdossier

Het meest gebruiksvriendelijke zorgdossier dat jou ondersteunt bij het leveren van de beste zorg.

2
Managementinformatie

SDB ECD voor jeugdzorg geeft informatie over de resultaten van de organisatie en de verantwoording hiervan.

3
Facturatie & declaratie

Alle vormen van facturatie en declaratie ondersteund, met onderscheid tussen de wereld binnen de instelling en daarbuiten.

4
Procesondersteuning

Gedurende alle werkzaamheden ondersteunt het systeem je bij het maken van de juiste keuzes waardoor het dossier altijd actueel blijft.

5
Ondersteunt alle financieringsvormen

Het ECD ondersteunt alle financieringsvormen op een geïntegreerde wijze. Wel zo makkelijk!

6
Cliëntomgeving

Eigen regie en participatie van de cliënt met Jouw Omgeving

7
Wet- en regelgeving

SDB Groep garandeert het volgen van wet- en regelgeving volgens JW, WMO, WLZ en D(B)BC, dat biedt klanten een belangrijke zekerheid.

8
Kennis van zaken

Wij bieden een begeleidende en leidende rol ten aanzien van het optimale gebruik van het ECD.

9
Samen ontwikkeld

Het ECD is samen met klanten in co-creatie ontwikkeld. Hierdoor sluit het ECD aan op de wensen van de gebruikers.

10
Open systeem

Alle mogelijke koppelingen met en interne en externe systemen zijn eenvoudig te realiseren.

11
Dashboards

Je bent altijd ‘in control’ doordat dashboards je in één overzicht laten zien waarvoor aandacht vereist is.

12
Gebruiksvriendelijk

SDB ECD wordt door gebruikers het meest gebruiksvriendelijke ECD genoemd.

Boek een inspiratiesessie ECD voor jeugdzorg

Jouw idealen voorop!

Wij zijn jouw partner

Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!