Met de Kinderopvangsuite van SDB Groep heb je de volledige controle over jouw organisatie. Met onze software speciaal ontwikkeld voor kinderopvangorganisaties beheer je alle processen van inschrijving tot facturatie. Medewerkers en ouders hou je op de hoogte via handige apps. Maak je kinderopvang organisatie succesvol en kies zelf of je de salarisverwerking in huis wilt doen of wilt uitbesteden.
Boek een inspiratiesessieVolgens onze klanten
Het personeelstekort in de kinderopvang leidt in veel gevallen tot wachtlijsten. Soms leidt het zelfs tot sluitingen van opvanggroepen als een organisatie de personeelsbezetting niet rond kan krijgen. Tegelijkertijd geven pedagogisch professionals aan een veel te hoge werkdruk te ervaren omdat zij onvoldoende regie hebben over hun werk-privébalans.
Om goede kinderopvang te kunnen blijven bieden is het cruciaal om jouw huidige personeel te binden, boeien en behouden. Wij kunnen je helpen met de inzet van de juiste tools. Ben je benieuwd hoe we dat doen en wat de meerwaarde is voor jouw organisatie?
Eén van de grootste ergernissen in de kinderopvang is dat personeel veel tijd kwijt is aan administratieve taken. Daardoor blijft er minder tijd over voor waar het écht om draait: de aandacht voor het kind.
Wij richten ons daarom op automatisering en software dat maximaal gericht is op het verminderen van administratieve lasten van de medewerkers. Wil je weten hoe we jou kunnen helpen met het terugdringen van administratieve lasten?
Door de grote personeelskrapte is een efficiënte inzet van personeel nog belangrijker geworden. Goede stuurinformatie is noodzakelijk om het breng- en haalgedrag van ouders te analyseren zodat er nauwkeurig geroosterd kan worden op de randen van de dag. Onnodige kosten worden voor ingehuurde krachten is te voorkomen door een goed inzicht te hebben in de actuele bezetting op de dag over alle locaties heen. Benieuwd hoe wij jou maximale controle geven over je personele kosten?
Klanten
“Meer inzicht en gemak door koppeling Kindplanner en SDB Planning.”
“We kunnen goed inspelen op de inzet van personeel. Dit betekent minder uitzendkrachten.”
“Wij hebben door het werken met KindPlanner een duidelijk beeld wanneer er nieuwe groepen of locaties nodig zijn. Op deze manier zijn wij zeer goed voorbereid en groeien als organisatie. Door de grote flexibiliteit van het pakket kunnen we elke ouder maatwerk bieden. Wij hebben direct inzicht in de bezetting van uur tot uur.”
Een intelligente oplossing voor kinderopvangplanning of je nu 3 of 300 locaties hebt. Onze automatische workflows vergemakkelijken terugkerende taken, terwijl onze uitgebreide configuratie-opties en handige planbord de bezetting efficiënt regelen.
Verbeter de communicatie met de ouders dankzij de revolutionaire OuderApp! Vanaf het moment van inschrijven krijgen ouders toegang tot het praktische ouderportaal waar ze alles over hun kinderen kunnen volgen. Of het nu gaat om contracten, facturen, afwezigheid, berichten of foto’s, alles is binnen handbereik.
Onze geavanceerde software zorgt voor overzicht en efficiëntie. De integratie met de kindplanning en de automatisering van processen neemt veel werk uit handen. Bij afwezigheid of veranderingen in het aantal kinderen, biedt onze software direct praktische suggesties om de planning compleet te maken.
Invloed op het rooster levert voor elke medewerker een belangrijke bijdrage aan zijn gewenste balans tussen werk en privé. Met de gebruikersvriendelijke Octopus App kan elke medewerker zelf inschrijven op openstaande diensten en onderling met collega’s ruilen.
Vereenvoudig de HR- en salarisprocessen met de speciaal ontwikkelde HR/Salaris oplossing van SDB Groep. Medewerkers kunnen zelf HR-zaken altijd en overal regelen en de HR-processen zijn eenvoudig en snel op basis van de standaard processen in de kinderopvang in te richten.