Hallo Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

Medewerkers ontwikkelen en behouden

Door Giancarlo Baljet, maart 2019

 

Medewerkers ontwikkelen en behouden
Veel organisaties worstelen momenteel met het vinden van nieuwe medewerkers door de krapte op de arbeidsmarkt. Krapte op de arbeidsmarkt zorgt er dus voor dat het behouden en ontwikkelen van goede medewerkers essentieel is.

Wanneer het moeilijk is om medewerkers met de juiste ervaring en competenties te vinden dan kun je er als organisatie voor kiezen om je bestaande medewerkers zich verder te laten ontwikkelen. Maar hoe pak je zoiets aan?

 

Betrokkenheid
Zorg ervoor dat een medewerker betrokken is. De kans dat een betrokken medewerker ontslag neemt is veel minder groot dan wanneer een medewerkers zich niet begrepen of gehoord voelt. Juist daarom zijn onderstaande aspecten belangrijk.

 

Doorgroei mogelijkheden
Wanneer medewerkers open staan voor een nieuwe baan dan is het van belang dat er doorgroei mogelijkheden zijn. De mogelijkheid tot het volgen van een opleiding of het doen van cursussen geeft mensen een goede uitdaging. Door de doorgroeimogelijkheden zichtbaar te maken stimuleer je de medewerkers om zichzelf te blijven ontwikkelen.

 

Werksfeer
Werknemers komen beter tot hun recht in een omgeving met een goede werksfeer. Een goede werksfeer houdt o.a. in dat er goede onderlinge relaties zijn. Dat er open en eerlijk met elkaar wordt gecommuniceerd en successen gevierd worden. Ook simpele dingen als met elkaar lunchen, een rondje lopen in de pauze of een maandelijkse borrel kunnen een goede manieren zijn om een goede werksfeer te creëren.

 

Tevreden personeel, zo doe je dat!
De bovenstaande drie punten kunnen je helpen personeel te behouden. Het belangrijkste echter is luisteren naar je medewerkers. Als je echt wilt weten wat er in iemand omgaat, wat iemand belangrijk en fijn vindt, ga in gesprek, stel vragen en luister. Pas dan weet je echt wat je moet doen om je werknemers aan je organisatie te binden.

Wat een waardering hebben wij voor alle zorgverleners die nu zo ongelooflijk onmisbaar zijn. Wat heeft Nederland jullie hard nodig! Dank jullie allemaal.

En om eraan bij te dragen dat support aan zorginstellingen goed doorloopt, hebben wij vroeg maatregelen genomen om verspreiding tegen te gaan en er zeker van te zijn dat onze mensen jullie mensen goed kunnen blijven steunen. Wij zijn allemaal beschikbaar vanuit huis en steunen jullie door dik en dun.  Onze helpdesk medewerkers en consultants staan voor u klaar.

We zijn normaal bereikbaar op 070-3570800

Lees meer

Wij zijn natuurlijk ook gewoon aan het werk om onze klanten te ondersteunen. Iedereen werkt thuis en afspraken doen we telefonisch om met videoverbinding. We zijn normaal bereikbaar op 070 357 0800.