Ga naar de inhoud

Zorgvraaggestuurd roosteren

Zorgvraaggestuurd roosteren

Roosters maken met de zorgvraag van de cliënt als uitgangspunt. Omdat de cliënt het succes van je organisatie bepaalt. De cliënt vraagt immers om zorg. Zorg die je met je team zorgprofessionals kunt bieden. De beste zorg ontstaat als vraag en aanbod samenkomen. En dat kan door na indicatiestelling verder te kijken dan capaciteit van de medewerkers. Door het type zorg vast te stellen en te bekijken wanneer welke zorg nodig is. Welke vaardigheden moet de zorgverlener hebben om die zorg te kunnen geven? Daarnaast kun je een voorspellende waarde koppelen aan de zorgvraag en zo inzichtelijk maken wanneer en hoe lang de zorg nodig is.

Op deze manier bouw je je rooster op. Dit vraagt aandacht en tijd. Je doet het samen met Human Resources: niet om de roosters te vullen, maar om beleid rondom zorgvraaggestuurd roosteren te formuleren. Welke vaardigheden heb je nodig, welke medewerkers hebben die of kunnen die verder ontwikkelen?

 

Door zorgprofessionals te helpen in hun ontwikkeling en naar hun maximale kunnen te laten zorgen, bied je de beste zorg.

Terug naar blogartikelen