Ga naar de inhoud
Geestelijke gezondheidszorg

USER: tijd en aandacht voor échte zorg

De Geestelijke Gezondheidszorg (GGZ) kenmerkt zich door complexe problematiek binnen een kwetsbare doelgroep. In de GGZ help je direct of indirect cliënten grip te krijgen op hun leven en te werken aan herstel. Hiervoor is tijd en aandacht voor jouw cliënt essentieel, terwijl de vraag naar zorg stijgt en de druk op jouw agenda alleen maar toeneemt. Wij kunnen je helpen met deze uitdagingen.

Direct contact opnemen

Samen staan we nog sterker

USER & Avinty, onderdeel van SDB Groep

USER is het EPD dat werd ontwikkeld door Avinty. Sinds 1 april 2023 is Avinty onderdeel van SDB Groep. Daarom vind je hier nu informatie over USER en wordt er vanaf de website van Avinty verwezen naar deze website.

Samen staan we nog sterker om USER door te ontwikkelen. SDB Groep heeft meer dan 45 jaar ervaring in de zorg en biedt diverse software-oplossingen. Heb je hier nog vragen over of wil je meer weten over USER? Neem gerust contact met ons op.

Hoe USER zorgorganisaties in haar kracht zet

Slimmer werken met USER

Welke afspraken heb je en met wie? Wat is er de afgelopen tijd met mijn cliënten gebeurd? Zodra je USER opent, heb je door middel van slimme dashboards, direct overzicht in de informatie die voor jou op dat moment belangrijk is. Zorginhoudelijke informatie die inzicht geeft in de cliënt, maar ook handige werkproces ondersteuning, waardoor je ook direct aan de slag kunt in het EPD. Door samen met je collega’s én de cliënt te werken aan het multidisciplinair zorgplan, ondersteunen we registratie aan de bron, hoeft informatie maar één keer te worden vastgelegd én reist informatie met de cliënt mee door het EPD.

De cliënt betrekken bij de behandeling

In de spreekkamer, aan de telefoon of online als onderdeel van een blended zorgtraject, het zijn allemaal momenten waar jij samenwerkt met je cliënt. Om deze samenwerking optimaal te ondersteunen en de cliënt meer regie te geven over het eigen herstel, bieden wij met USER standaard het cliëntportaal aan. Hier kan de cliënt eenvoudig met je in contact staan door middel van de chat, berichten en bestanden uitwisselen en videobellen. Ook heeft de cliënt realtime inzage in het eigendossier, kan afspraken inzien en wijzigen én schrijft mee aan het eigen behandelplan. Wil je graag e-health inzetten? De cliënt kan zelfstandig aan de slag met e-health interventies van het Karify platform.

Ontdek Karify

Bespaar jezelf tijd met Octopus

SDB Octopus brengt alle relevante informatie die de zorgmedewerker in zijn/haar dagelijkse werk nodig heeft bij elkaar in één gemakkelijke app: dé app voor de zorgprofessional. Het is je persoonlijke assistent die weet wie je bent, waar je bent en wat je moet doen op dat moment. Het helpt je op een slimme en innovatieve manier om snel en gemakkelijk je taken uit te voeren en zorgt ervoor dat je altijd de juiste en actuele gegevens in een handomdraai tot je beschikking hebt.

Meer over Octopus

Betrouwbare facturatie

Met USER ondersteunen wij alle facturatiestromen- zoals ZPM, WLZ, WMO en FZ. Hierdoor kunnen we elk type GGZ organisatie helpen aan een betrouwbaar declaratieproces voor de geboden zorg. Onze declaratiemodule is een wezenlijk onderdeel van USER en ontwikkelen we al jarenlang door. Wij zijn ervan overtuigd dat de zorgprofessional hier in haar dagelijks werk zo min mogelijk last van moet hebben, leiden wij relevante zaken zoveel als mogelijk automatisch af van de registraties die worden vastgelegd. Onlangs hebben we een eerste analyse van een zorgverzekeraar ontvangen over het declaratiegedrag van het Zorgprestatiemodel in USER. Landelijk treedt er gemiddeld zo’n 6,5% uitval op bij het indienen van declaraties, bij USER is dit slechts 2,9%. Dit resulteert in een hogere betrouwbaarheid en minder herstelwerk achteraf.

Standaard met de best practice inrichting

USER wordt ontwikkeld als standaard softwareoplossing die de werkprocessen van professionals in de GGZ optimaal ondersteunt. Hiervoor hebben wij een beste practice inrichting gecreëerd die er voor zorgt dat het EPD gebruikt wordt zoals het is bedoeld en daarmee het werken zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt. Door deze inrichting aan te vullen met de unieke onderdelen uit de eigen werkwijze, ontstaat een optimale balans tussen een gestandaardiseerde inrichting en eigen voorkeuren die herkenbaar is voor medewerkers en cliënten.

Veiligheid van data en informatie

We voldoen aan alle security eisen in de gezondheidszorg, zoals NEN7510 en ISO27001. Ook hebben we continu focus op versleuteling van persoonsgegevens binnen het netwerk en de AVG. We beschikken over een compleet informatiebeveiligingsbeleid. Ons security team is iedere dag bezig met relevante wetgeving en het onderhouden van ons complete beleid. Bij ons is het altijd safety-first.

Uitgebreide inzichten in data dankzij BI

Je wilt als organisatie of manager van een afdeling graag sturen op basis van de juiste inzichten. Business Intelligence binnen USER bevat geïntegreerde weergaven van alle (stuur)informatie die voor jouw rol van belang is. Het geeft een zorginstelling de mogelijkheid om data in verschillende vooraf gedefinieerde dashboards aangeboden te krijgen op verschillende organisatieniveaus. Zo nemen we veel werk uit handen en geven de handvatten voor stuurinformatie op verschillende statistieken zoals omzet, tijd en efficiëntie.

SDB Groep | Zorgsuite | ECD | Software | SDB ECD | Zorg

Ontdek hoe USER jou op 14 manieren ondersteunt

1
Metingen

Met metingen kun je de cliënt nauwkeurig monitoren op alle gewenste facetten.

2
Zorgviewer

Geeft je een helder overzicht van het hele zorgproces van de cliënt en zijn behandeling.

3
Financiering

Makkelijk declareren, factureren en crediteren. SDB EPD ondersteunt alle gangbare financieringsvormen in de zorg.

4
SDB EPD Docs

Een handige toolbox waarmee je zelf documenten binnen het zorgproces kunt samenstellen.

5
Medewerker app

De Alles-in-1 app voor de zorgmedewerker waarin alle processen rondom de patiënt samenkomen.

6
Cliëntapp

Eigen regie en participatie van de cliënt en verwant.

7
Spraakgestuurd

Spraakgestuurd rapporteren en navigeren zorgt voor een nog efficiëntere registratie.

8
Agenda

De USER Agenda is het centrale punt rondom plannen, rapporteren en registreren.

9
ROM-integratie

De ROM vragenlijsten zijn in het Electronisch Patiënten Dossier geïntegreerd en voldoen aan de eisen van de zorgverzekeraar.

10
Voortgang / Decursus

Geeft een overzicht over de rapportages van alle disciplines die deelnemen aan het zorgproces van de cliënt.

11
Veiligheid van data en informatie

Bij ons is het altijd safety-first. We voldoen dan ook aan alle security eisen in de gezondheidszorg, zoals NEN7510 en ISO27001.

12
Optimale ketensamenwerking

Door gebruik te maken van onze Connect-service, kunnen systemen met elkaar communiceren en aan elkaar gekoppeld worden, intern en extern.

13
Dashboards

Je bent altijd ‘in control’ doordat dashboards je in één overzicht laten zien waarvoor aandacht vereist is.

14
Gebruiksvriendelijk

USER is ontwikkeld samen met de gebruiker en met gebruikersgemak als primair doel.

Trainingen en webinars

 

Wij vinden het belangrijk om je op de hoogte te houden van onze nieuwe functionaliteiten én om jou tips- en trics mee te geven waardoor je de software nog beter voor je kunt laten werken.

Regelmatig verzorgen wij daarom trainingen en webinars rondom USER. Deze vind je terug in onze kalender. Daarnaast verzorgen onze consultants op verzoek ook in-house trainingen. Neem daarvoor contact met ons op!

SDB Groep | Icon | Kalender | Events | Webinars | Trainingen

Jouw idealen voorop!

Wij zijn jouw partner

Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!

Implementatie doen we zelf

SDB Groep zorgt voor de beste implementatie waarbij jouw processen en inrichting door ervaren projectleiders en consultants optimaal in de applicatie worden geborgd. Onze ervaren medewerkers komen zelf uit de zorg komen en wij komen bij veel klanten dezelfde uitdagingen tegen. Daardoor kunnen wij jou helpen het maximale uit jouw Electronisch Patiënten Dossier te halen: maximaal voorzien in informatiebehoefte tegen een minimale registratielast.

Softwareontwikkeling doen we samen

SDB Groep ontwikkelt software samen met haar klanten. Middels het platform Uservoice heeft iedere klant een stem in het ontwikkelporces. Daarnaast organiseren wij zogeheten Advisory Boards waarin onze klanten deelnemen aan de ontwikkeling van specifieke functionaliteiten. In het Innovation board brengen wij bestuurders bij elkaar om te kijken naar de toekomst van de zorg. Waar moeten we op langere termijn naartoe?

Customer care

Wanneer je gebruik maakt van onze software bouw je goede contacten op met onze supportmedewerkers, consultants en relatiebeheerders. Zij werken binnen SDB Groep nauw samen om te zorgen dat jij optimale ondersteuning krijgt.