Ga naar de inhoud

Het ECD CARE4

Als zorgprofessional zet jij je dagelijks in om kwetsbare mensen te begeleiden en te helpen de regie (terug) te geven over hun leven. CARE4 ondersteunt je hierbij.

CARE4 stroomlijnt informatie en processen en verlaagt de administratieve last, waardoor jij prettiger en slimmer kunt werken. Hierdoor blijft er meer tijd over voor dat wat telt: het helpen van jouw cliënten.

Direct contact opnemen

Onze marktkennis wordt ondersteund door deze klanten:

Samen staan we nog sterker

CARE4 & Avinty, onderdeel van SDB Groep

CARE4 is het ECD dat werd ontwikkeld door Avinty. Sinds 1 april 2023 is Avinty onderdeel van SDB Groep. Daarom vind je hier nu informatie over CARE4 en wordt er vanaf de website van Avinty verwezen naar deze website.

Samen staan we nog sterker om CARE4 door te ontwikkelen. SDB Groep heeft meer dan 45 jaar ervaring in de zog en biedt diverse software-oplossingen. Heb je hier nog vragen over of wil je meer weten over CARE4? Neem gerust contact met ons op.

Hoe CARE4 zorgorganisaties in haar kracht zet

Maximale ondersteuning zorgprofessional

Het uitgangspunt van het ECD is dat jij als zorgprofessional zo intuïtief en eenvoudig mogelijk kan werken, in een gebruiksvriendelijke omgeving. Alle standaard taken, zowel administratief als zorginhoudelijk, zijn binnen CARE4 maximaal geautomatiseerd zodat je alleen nog specifieke informatie hoeft vast te leggen. Vanaf je dashboard zijn de belangrijkste berichten en taken direct inzichtelijk en hierover word je proactief geïnformeerd. Je wordt dus écht ondersteund om de zorgverlening zo goed mogelijk vorm te geven.

De cliënt als regisseur

De cliënt als regisseur is een leidende visie achter CARE4. Van het delen van informatie vandaag de dag, via samen schrijven morgen naar volledig eigenaarschap in de nabije toekomst.

De berichten (chat-)functie zorgt voor beveiligde communicatie met de cliënt. De zorgprofessional kan dit gebruiken om bijvoorbeeld formulieren of documenten te delen. De cliënt kan zelf ook formulieren en documenten invullen en contact zoeken met de zorgprofessional. Zo krijgt de cliënt meer regie over de zorgprofessional.

Open platform

Omdat wij geloven dat onze klanten steeds meer gaan samenwerken, vinden wij dat de systemen ook meer en beter met elkaar moeten kunnen samenwerken. Denk hierbij aan interne systemen (boekhouding, HR), externe sectorale systemen (Vecozo, BergOp, collega instellingen) en cliëntsystemen (eHealth, gespecialiseerde apps). Daarom is CARE4 ontworpen met het uitgangspunt dat het ECD fundamenteel open moet zijn, zodat het realiseren van koppelingen zo makkelijk mogelijk is.

Cliëntomgeving: Jouw Omgeving

Voor de beste samenwerking met je cliënt en haar naasten is een speciale online omgeving (Jouw Omgeving) en mobiele app beschikbaar om jouw cliënt in staat te stellen aan haar eigen doelen te laten werken, veilig te communiceren met alle betrokkenen, en inhoudelijke oefeningen of informatie klaar te zetten voor je cliënt en haar naasten.

Kortom: de juiste informatie, op de juiste plek, op het juiste moment. De optimale vorm van samenwerking met jouw cliënt en haar naasten.

Ontdek JouwOmgeving

Welke oplossingen biedt SDB Groep jou naast CARE4?

EPD

SDB EPD is het enige EPD dat jouw zorgprofessional maximaal ondersteunt door administratieve lasten te verminderen en het netwerk optimaal betrekt bij de zorgverlening. Hierdoor ben jij in staat de beste zorg te verlenen aan jouw cliënten.

Octopus

De SDB Octopus app biedt alles wat de zorgmedewerker dagelijks nodig heeft, waaronder de cliëntgegevens, planning en HR gerelateerde zaken. Dit alles simpel en eenvoudig om het de zorgmedewerker makkelijker te maken en tijd te besparen. Hierdoor kan er meer tijd besteed worden aan de cliënt en het daadwerkelijk leveren van kwalitatief goede zorg.

Planning

SDB Planning is flexibel in te richten en is ontworpen om mee te bewegen met veranderingen in jouw organisatie. Bespaar tijd door het planningsproces te automatiseren én verkrijg tegelijkertijd inzicht en overzicht.

HR / Salaris

SDB HR / Salaris vermindert de administratieve lasten. Jouw medewerkers kunnen persoonlijke HR-zaken regelen waar en wanneer ze willen. Het HR proces is gemakkelijk en snel in te richten en is gebaseerd op standaard processen in de zorgsector.

Leeroplossingen

SDB Leeroplossingen helpt organisaties en instellingen om een sterke en lerende organisatie te worden. Samen met jou zorgen we ervoor dat medewerkers een leven lang kunnen leren en duurzaam inzetbaar zijn. Dit doen we door diverse slimme leeroplossingen aan te bieden waarbij technologie een belangrijke rol speelt.

Vrijwilligersportaal

Met het SDB Vrijwilligersportaal heeft de vrijwilligerscoördinator op het juiste moment de juiste informatie, terwijl administratieve lasten maximaal worden gereduceerd dankzij de integratie met roosterplanning en ons leerplatform met e-learnings. Hierdoor ben je als zorgorganisatie in staat om vrijwilligers efficiënt in te zetten.

Analytics

SDB Analytics zorgt ervoor dat de juiste stuurinformatie jouw organisatie optimaal inzicht geeft. Op alle niveaus faciliteren we de gebruiker om met behulp van data tot betere beslissingen te komen en efficiënter te werken. Dit leidt tot betere zorg en meer werkgeluk.