Ga naar de inhoud

Les Petits Kinderopvang | Roosterplanning

Les Petits biedt verschillende opvangsoorten voor kinderen van 0 tot 12 jaar op meer dan 20 locaties in Bloemendaal, Aerdenhout, Heemstede e.o. Sandra Vlaar is directeur van Les Petits: “We zijn een organisatie die altijd meegaat in de nieuwste innovaties en lopen daarin voorop in de branche. Door digitalisering en automatisering zoeken we naar meer verbinding, efficiënt werken en overzicht. Intern voor onze medewerkers en naar onze klanten toe. Roosterplanning en HR zijn daar een belangrijk onderdeel van”

Afweging implementatie nieuwe systemen

“Afgelopen jaren hebben we al flink ingezet op automatisering en hebben we SDB Roosterplanning ons eigen gemaakt. Voor deze implementatie hebben we de systemen naast elkaar gezet en gekeken waar efficiency te behalen viel. De focus lag op de verbinding en aansluiting van de producten. Op het gebied van HR was er ruimte voor optimalisatie om zaken rondom feedback, functioneringsgesprekken en verzuim meer te stroomlijnen. De personeelskosten in de branche zijn hoog en de mogelijkheid om kosten te besparen door automatisering, was een aanleiding om weer met SDB Groep in gesprek te gaan. Niet alleen hebben we een uitgebreide presentatie gehad, ook hebben we contact opgenomen met referenten uit de branche. Omdat de overstap naar een nieuw HR-systeem inhield dat we ook verplicht een ander salarissysteem moesten implementeren, hebben we hier goed over nagedacht. Het inzicht wat we krijgen met deze nieuwe systemen, en daarbij de optimalisatie in communicatie en relevante data, heeft ons over de streep getrokken.”

Kwaliteitsslag voor onze organisatie

“Met de keuze voor SDB HR / Salaris maken we een kwaliteitsslag. De integratie van de modules biedt ons veel mogelijkheden. Op korte termijn zal administratieve lastenverlichting voelbaar zijn, is de foutgevoeligheid in het systeem bijna nihil en zal er meer verantwoordelijkheid zijn voor de individuele medewerker. Iedere medewerker krijgt meer regie door de inzage in ziekteverzuim, loonstroken, functioneren, contractgeschiedenis en meer. De tijdswinst zal ons efficiency opleveren, zodat we ons kunnen focussen op onze dienstverlening. Alle 250 medewerkers werken met de app, en werd al als een gewoonte gezien binnen onze organisatie. Nu de implementatie stap voor stap wordt verzorgd, kunnen we meteen testen en zorgen dat de systemen optimaal worden gebruikt. Twee personen gaan de komende periode aan de slag met de salarismodule. Zodoende kunnen we feedback verzamelen en bijsturen. Als alles goed gaat en volgens plan verloopt, kunnen we op 1 januari 2021 starten met een nieuw fiscaal boekjaar binnen de nieuwe salarismodule en draait alles zelfstandig. In de loop van volgend jaar worden de modules feedback, ziekteverzuim en HR geïmplementeerd.”

“De integratie van de systemen zorgt ervoor dat het overzetten van medewerkers naar de planning en de maandelijkse urenverwerking naar de salarisapplicatie vloeiend en zorgvuldig verloopt. Zometeen werken we volledig digitaal, van de kindplanning tot de salarisadministratie en van HR-zaken tot roosterplanning. Wij zijn op de toekomst voorbereid en plukken als organisatie de vruchten van een volledig geautomatiseerd proces.”

Branche: Kinderopvang
Terug naar klantverhalen