Ga naar de inhoud

’s Heeren Loo | Leeroplossingen

’s Heeren Loo helpt met het Leerplatform medewerkers verder. Mooi werk voor professionals, waarin zij met passie hun werk doen en hun doelen realiseren. Dit is één van de drie beloftes van ’s Heeren Loo. Een jaar geleden kwamen we als ‘s Heeren Loo in aanraking met de SDB Leeroplossingen en spraken toen over werkplekleren met leertechnologie.

Mooi werk voor professionals, waarin zij met passie hun werk doen en hun doelen realiseren. Dit is één van de drie beloftes van ’s Heeren Loo. Een jaar geleden kwamen we als ‘s Heeren Loo in aanraking met SDB Academy en spraken toen over werkplekleren met leertechnologie. Dit sluit goed aan bij bovenstaande belofte en bij het praktijkgestuurde onderwijs waar wij als organisatie mee werken. Het verder helpen van medewerkers op een manier die past bij hun werksituatie, zien we als essentieel onderdeel van onze rol als werkgever. Door dit te doen, prikkelen we namelijk de intrinsieke motivatie van medewerkers en het versterkt de lerende organisatie.

Uitdagend werkplekleren

Het opleiden van kwalitatief goede professionals kan een uitdaging zijn. Om dit te bereiken zet ’s Heeren Loo werkplekleren met leertechnologie in. Het voordeel hiervan is dat deelnemers 24/7 toegang hebben tot een online leeromgeving waarbij kennis en expertise gedeeld kan worden om zo van elkaar te leren. Op deze manier kunnen we de deelnemers boeien en binden en is kennis en kunde altijd beschikbaar.

Crashcourse

We zouden in 2020 starten met een pilot om aspirant leerlingen beter te ondersteunen met behulp van Het Leerplatform. Deze manier van werken is vanwege het coronavirus in sneltreinvaart ingezet om een Crashcourse te ontwikkelen voor medewerkers die ander werk kregen of voor extra vrijwillige hulp bij grote bezettingsproblemen. Dit doen we zodat de medewerkers in deze hectische tijd de nodige kennis tot hun beschikking hebben, vragen kunnen stellen en verhalen kunnen delen. Op deze manier ontlastten we ook de zittende medewerkers in het inwerkproces.

Deelnemers ervaren dat ze ondersteund worden in hun leerproces en ze de juiste informatie tot hun beschikking hebben. Daarnaast zij wij op deze manier voorbereid op alle mogelijke scenario’s vanwege de coronacrisis en dat geeft vertrouwen. Op deze wijze draagt het digitale leerplatform bij aan mooi werk voor onze medewerkers en een goed leven voor onze cliënten. Juist ook in deze bijzondere tijd.

Branche: Gehandicaptenzorg
Terug naar klantverhalen