Ga naar de inhoud

SKR | Kinderopvangsuite

Inspelen op wensen in de kinderopvang

“De softwareoplossingen die we bij SKR (Stichting Kinderopvang Ridderkerk) gebruiken, werken heel goed met elkaar. Daardoor heb je altijd alle informatie bij de hand.”

SDB Groep software: een verademing

Sylvia Pols is medewerker Personeelszaken bij Kinderopvang SKR. Met 115 medewerkers werkzaam op achttien locaties in Ridderkerk, vormen de salarisverwerking en het up-to-date houden van de personeelsdossiers een dagtaak voor haar. “Sinds tweeënhalf jaar maken we gebruik van SDB HR / Salaris, én SDB Roosterplanning, onderdeel van de SDB Kinderopvangsuite. Dat is een verademing met hoe het hiervoor ging.”

Meer inzicht, minder werk

Met de overstap naar SDB Groep zijn onze personeelsdossiers gedigitaliseerd. Dat zorgt ervoor dat iedere medewerker zijn eigen dossier gemakkelijk zelfstandig kan inzien en actualiseren. Daarnaast werken de SDB-oplossingen binnen de kinderopvangsuite goed samen met de applicatie die SKR gebruikt voor de kindplaatsing. “Idealer kun je het niet hebben. Je hoeft maar één keer je personeelsgegevens in te voeren. Als die goed in SDB HR staan, dan staan ze ook goed in de planningsmodule en de salarisverwerking. Dat scheelt werk, tijd en fouten.”

Alles-in-één-app, ideaal voor de medewerker

SKR maakte ook gebruik van de roosterplanningsapp van SDB Groep. Sinds kort zijn ze overgestapt naar de alles-in-één-app SDB Octopus, waar alle onderdelen van de SDB Kinderopvangsuite samenkomen. “Omdat deze nog gebruikersvriendelijker is”, licht Sylvia’s collega Willemieke Marges, personeelsplanner bij SKR, toe. “De omgeving ziet er heel fleurig uit, met kleurtjes en plaatjes. Het is bovendien supergemakkelijk om bijvoorbeeld je beschikbaarheid aan te geven of verlof aan te vragen.” Ook kunnen medewerkers in SDB Octopus zien of hun salaris is uitbetaald. En dan zitten er nog ontwikkelingen in de pijplijn, weet Sylvia. “Op zeer korte termijn kunnen medewerkers hun declaratie indienen via de app – want medewerkers willen het liefst alles via hun telefoon doen. Dat werkt gewoon prettig als je niet standaard achter een bureau zit.” Deze functionaliteit zal bij de volgende release beschikbaar zijn voor de gebruikers van SDB HR.

Betrokken bij innovaties

Hoe wordt Sylvia op de hoogte gehouden van dit soort aanstaande innovaties? “Via onze accountmanager. Ook krijgen we updates over wijzigingen via de mail.” Erg positief zijn ze over het feit dat ze daar als klant van SDB Groep bij betrokken worden. Willemieke: “Als er iets nieuws op stapel staat, dan krijg je een uitnodiging om daarover mee te praten. Wat wil je zien? Wat vind je handig? Die input gebruikt SDB Groep om de app door te ontwikkelen en de SDB Kinderopvangsuite nog krachtiger te maken. Je wordt echt meegenomen in dat proces.” En dat resulteert in een nog betere app.

Persoonlijke touch van SDB Groep

Ook tijdens webinars wordt er aandacht besteed aan nieuwe ontwikkelingen. Handig vinden Sylvia en Willemieke. Omdat ze dan weten wat er gaat veranderen en hoe dit in zijn werk gaat. Mochten ze ondanks alle voorinformatie er niet uitkomen dan is er nog de helpdesk. Daar is altijd wel iemand die je verder kan helpen, vertelt Willemieke tot slot. En soms levert dat nog een taart op ook. “Die kregen we onlangs bezorgd omdat een helpdeskmedewerker iets vergeten was door te geven – alhoewel het probleem al was opgelost. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt! Ook het persoonlijke contact met SDB Groep is dus gewoon echt leuk.”

Branche: Kinderopvang
Terug naar klantverhalen