Hallo Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

‘‘Alle relevante informatie meteen inzichtelijk en up-to-date’

Zorgorganisatie Archipel

Born, 18 juni 2019

 

Zorgorganisatie Archipel onderstreept gebruiksgemak QIC Anywhere

 

‘Alle relevante informatie meteen inzichtelijk en up-to-date’

José Jacobs – van Oirschot en Nancy Vogels – Hazenberg zijn contactverzorgenden binnen het VPT team op de locatie Berkenstaete van Archipel in Son en Breugel, Noord-Brabant. Met het Volledig Pakket Thuis ontvangen hulpbehoevende ouderen 24-uurszorg en complementaire diensten in een eigen huurappartement op de locatie. Sinds begin 2019 maakt het team gebruik van de QIC Anywhere app met de tablet als handzaam device.

 

Op locatie Berkenstaete wonen en leven cliënten op een etage of afdeling samen met personen met een soortgelijke zorgbehoefte en levenswijze. De 24-uurszorg kan worden aangevuld met diensten zoals hulp in het huishouden, persoonlijke verzorging, verpleging en dagbesteding. De locatie beschikt over 55 driekamerappartementen. Archipel was al bekend met QIC als volledig geïntegreerd systeem met ondersteunde modules zoals het elektronisch cliëntendossier en de cliëntagenda.

 

Op weg naar efficiënte zorgverlening

Voor de implementatie van QIC Anywhere was de QIC oplossing toegankelijk via Chromebooks van de medewerkers. In de thuiszorg is een gestroomlijnde informatievoorziening tussen de organisatie, medewerkers en cliënten essentieel. In gesprek met Archipel werd duidelijk waar de uitdagingen lagen. Door een wisselende kwaliteit van de verbinding op de locatie, werd de stroom van informatievoorziening regelmatig onderbroken of vertraagd. Met als resultaat dat medewerkers niet of onvoldoende geïnformeerd waren op weg naar een cliënt bezoek.

 

De QIC Anywhere app staat het toe om op een veilige en eenvoudige manier data te bewerken. Vanaf elke locatie en op elk gewenst moment. Jacobs vult aan: “Voorheen zorgde een wisselende verbinding voor onnodig wachten, verminderende informatievoorziening en bovenal frustratie op de werkvloer. Als contactverzorgende is relevante, up-to-date informatie de basis van goede zorgverlening. De app staat op een gebruiksvriendelijke, lichtgewicht tablet die overal makkelijk naartoe te nemen is. In de appartementen van de bewoners kunnen we alles meteen noteren en verwerken.” Vogels onderstreept deze voordelen: “We starten onze dag met het bekijken van de rapportage van de vorige dag. Alle benodigde informatie is zichtbaar en de rapportages worden ook beter gelezen dan voorheen. In papieren dossiers moesten we toch vaak langer zoeken en was er minder overzicht. Wij werken in zelfsturende teams en ook de onderlinge informatievoorziening is verbeterd. Nu weten we precies wat er met de cliënt is afgesproken, op welk moment en met wie.”

 

Adequate zorg leveren
Met de QIC Anywhere app hebben zorgprofessionals de volledige regie over de kwaliteit van de geleverde zorg. Via een training worden de medewerkers op de hoogte gebracht van de functionaliteiten en werking van de app. Opgeleide zorgprofessionals helpen nieuwe medewerkers met het gebruik van de app. De dag kan worden gestart met accurate gegevens rondom het werkplan, rapportages en metingen, zonder vertraging door mogelijk wisselende verbinding. Vanaf elke locatie en op elk gewenst moment is de data juist en up-to-date.

Nieuwe naam

Met trots introduceren wij onze nieuwe naam: SDB Groep! SDB Groep is de nieuwe naam voor SDB Ayton, Cormel en Reports.

Lees verder

Al jarenlang is SDB bekend om de innovatieve en betrouwbare oplossingen voor de zorg. In de zorgmarkt is aantrekkelijk werkgeverschap, gebruiksvriendelijke software en verminderde administratieve lasten cruciaal. Met de recente aanvullingen op ons portfolio kunnen wij als enige in de zorgmarkt een volledig portfolio bieden van geïntegreerde software oplossingen die de zorg vernieuwen. We gaan dan ook als één bedrijf verder onder de naam SDB Groep.