Op 17 april was de derde editie van KIX Day – Kinderopvang Inspiratie eXperience op onze locatie in IJsselstein. Wat een energie hing er in de lucht! Met meer dan 100 deelnemers was het aantal groter dan aangemeld.
Deelnemers konden kiezen uit tien interactieve workshops.
Klanten willen een systeem dat meedenkt. Met slimme suggesties, meldingen, heldere rapportages én mogelijkheden om op basis van data uit het verleden te voorspellen wat je morgen nodig hebt.
’s Middags hebben we meegedaan met de energizer van Friends call me Jim. Een erg leuk interactief beweegprogramma voor jonge kinderen.
Terugkijkend heeft KIX Day ons volop input gegeven om onze software nóg beter te maken. De klanten voelden zich gehoord, serieus genomen en waren blij met de open sfeer waarin ze hun ideeën konden delen.
Kortom: een dag vol inspiratie. Volgend jaar april is de 4e editie van KIX Day. We hopen je dat jij daar ook bij bent!
Bekijk hieronder een korte terugblik op de dag.
De sector kinderopvang staat voor grote uitdagingen, en personeelstekort is daar een van. Maar wat als we anders gaan kijken? Tijdens de tweedaagse studiereis ‘Bijzondere Werkgevers’, georganiseerd door bdKO en SDB, kregen we inspirerende inzichten uit andere sectoren.
Bij restaurant en cateraar The Colour Kitchen in Utrecht zagen we hoe mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt – van autisme tot een zwaar verleden – kunnen uitgroeien tot waardevolle werknemers. En bij Ictoria in Boxmeer die jaarlijks 600-700 mensen met beperkingen bemiddelt naar werk, hoorden we hoe ‘schapen met drie poten juist een enorme bijdrage kunnen leveren als we de juiste kansen bieden.
Wat als we in de kinderopvang niet alleen zoeken naar de perfecte kandidaat, maar kijken naar onbenut talent? Een pedagogisch medewerker met autisme die rust en structuur brengt? Een dove medewerker die gebarentaal aan kinderen leert?
Extra kans voor de kinderopvang
Nadia van den Heuvel (Ictoria) gaf ons nog een mooi inzicht mee: door inclusiever te werken, maken we de samenleving van morgen vanzelfsprekender inclusief. Kinderen groeien dan op in een omgeving waarin diversiteit de norm is. Waar wij als volwassenen soms nog tegen beperkingen en vooroordelen aanlopen, zal de volgende generatie juist opgroeien met het besef dat iedereen op zijn of haar manier een waardevolle bijdrage levert.
Misschien moeten we ophouden met zoeken naar dat schaap met vier poten. Soms is dat ‘schaap met drie poten’ de perfecte match!
Wat denk jij? Zijn er mogelijkheden om inclusiever te werven in de kinderopvang? Ik hoor graag jouw gedachten!
Peter van Zijl , Business Development Director SDB
Er hadden zich maar liefst 30 mensen aangemeld om mee te praten over de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden binnen ons productaanbod. We hebben onze inzichten gedeeld over onze oplossingen Planning, HR, Salaris en Kindplanning. De actieve betrokkenheid van de deelnemers was erg waardevol. ‘s Middags zijn in een interactieve sessie de eerste prioriteiten gesteld:
In de Advisory Board bespreken we samen de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden binnen ons productaanbod en de behoeften en de uitdagingen die we tegenkomen. Ons doel is om samen met jullie te werken aan innovatieve en toekomstbestendige oplossingen voor de kinderopvang.
De volgende Advisory Board is op is op dinsdag 23 september a.s.
Wil je deelnemen aan deze bijeenkomst? Meld je hieronder aan!
Hieronder vind je handige tips en informatie over onze oplossingen. Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met ons op via de helpdesk.
De vakanties komen er weer aan. Bij het maken van een nieuw (vakantie)pakket geef je aan wanneer de kinderen wel of niet mogen komen in de vakanties. Voor elke vakantie moet je dit instellen, zodat het duidelijk te zien is op het Planbord, GroepsApp, Ouderportaal/OuderApp. Je kunt het instellen volgens deze instructie.
Als backoffice medewerker is het mogelijk om mee te kijken met de ouders op de OuderApp van SDB KindPlanner. Hiervoor heb je eenmalig de organisatiecode nodig. Voor de gebruikersnaam en wachtwoord ga je naar de betreffende ouderkaart. Als gebruikersnaam vul je het e-mailadres in. Vervolgens klik je op: Inloggen als Ouder. In de pop-up lees je het tijdelijke wachtwoord. Deze vul je in op de OuderApp. Als laatste voer je een pincode in (deze wordt lokaal opgeslagen, je verandert de pincode van de ouder niet). De notificaties kun je overslaan. Hierna ben je ingelogd en kun je meekijken.
Het maandelijks kostenoverzicht kun je ook inzien op de OuderApp.
Ga naar Gegevens > Documenten > Contracten > kies dan het betreffende contract om het kostenoverzicht in te zien.
Tweefactor authenticatie (2FA) is een veilige(re) manier van inloggen. De identiteit van de gebruiker wordt dan vastgesteld door middel van tweefactor authenticatie. Het verplicht medewerkers om altijd in twee stappen in te loggen in de webapplicatie.
Iedere organisatie die gebruik wil maken van tweefactor authenticatie (2FA) in SDB Kindplanner kan bij onze servicedesk de instelling 2FA laten activeren. Hiervoor kan een ticket aangemaakt worden via het serviceportaal.
Let op! Ondanks het vinkje ‘ingelogd blijven’, moet de gebruiker na 7 dagen opnieuw inloggen met een 2FA code. Mocht je als organisatie willen dat deze termijn verkort wordt, dan kan hiervoor een ticket aangemaakt worden in het serviceportaal.
SDB Octopus is de persoonlijke assistent voor elke pedagogisch professional. Eén app die het complete dagelijkse proces van de pedagogisch professional ondersteunt.
In de app staan verschillende functionaliteiten zoals planning, personeels- en salaris gerelateerde zaken of je leeromgeving. Welke voor jou zichtbaar zijn, is afhankelijk van welke modules uit de SDB Kinderopvang Suite jouw organisatie in gebruik heeft.
Met Chat is het mogelijk om op een veilige manier met collega’s te chatten. Je hebt overzicht op al je chats, zowel met individuele collega’s als groepsgesprekken. Nieuwe berichten worden duidelijk aangegeven en je kunt eenvoudig een nieuwe (groeps)chat starten.
Onlangs hebben we een inspirerend webinar georganiseerd voor onze Kindplanner-gebruikers. We namen onze klanten mee in de belangrijkste ontwikkelingen binnen SDB van de afgelopen zes maanden. We hebben gedeeld waar we nu staan en welke verbeteringen en innovaties we samen met onze klanten hebben gerealiseerd. Ook gaven we een inkijkje in onze plannen voor het komend half jaar.
Tot slot hebben we de toekomstvisie rondom SDB KIS besproken: de oplossing waarin alle kennis en ervaring van SDB samenkomt tot het meest geavanceerde systeem voor kindplanning.
We kijken terug op een mooie sessie vol inzichten en enthousiasme. Samen blijven we bouwen aan de toekomst van kindplanning!
Een boeiend klantverhaal uitgelicht.
Grip, efficiëntie en meer dan 750 blije medewerkers’: KOSMO’s succes met SDB Planning
KOSMO groeit hard en wil haar dienstverlening naar een hoger niveau tillen. Als organisatie die kinderen van 0 tot 13 jaar ondersteunt, is het essentieel om de juiste mensen op de juiste plek te hebben. Met 56 vestigingen en bijna 900 medewerkers vraagt dat om software die meebeweegt met hun ambities en werkwijze. Waar eerdere oplossingen functioneel waren in een andere fase, zijn nu meer inzicht, sturing en gebruiksgemak nodig. KOSMO zocht naar een systeem dat past bij hun huidige schaal, ambities en manier van werken. Daarom kozen ze voor SDB Planning: een toekomstbestendige oplossing waarmee ze grip creëren op de planning en medewerkers optimaal kunnen ondersteunen.
In het archief kun je de nieuwsbrieven teruglezen die we al eerder verstuurd hebben.