Ga naar de inhoud

Adry | ECD

‘Ons bedrijf heeft één doel: dat mensen zelf hun eigen zorgverlener mogen kiezen. Ik probeer dat te verwezenlijken in de thuiszorg. Waarom moet je afwachten tot je iemand krijgt aangewezen? Je mag dat zelf bepalen. Dat is een nieuwe visie in de zorg, maar ik kom uit de hotelwereld, misschien heeft dat ermee te maken.’

Dat zegt Bastiaan Breukhoven, oprichter van Adry, een startende zorgaanbieder in de regio Duin- en Bollenstreek. ‘Kies zelf voor een professionele zorgverlener aan huis wanneer het u uitkomt op basis van profiel, expertise en beschikbaarheid,’ dat is hun motto. ‘Volledige regie van de patiënt, maar dan echt,’ licht Bastiaan toe.

Adry is nog niet groot, maar de ontwikkeling van het bedrijf loopt volgens Bastiaan conform planning. ‘Ik kies ervoor om kwaliteit te leveren. Dat is beter dan te snelle groei waar je op den duur alleen maar problemen mee krijgt. Ons doel is over een jaar zo’n 150 cliënten te hebben. Omdat dat vaak cliënten zijn met een grote zorgvraag, kun je daar toch een goede bedrijfsvoering op baseren.

SDB ECD

De gegevens van cliënten worden ingevoerd in het SDB ECD . ‘Het was voor mij al snel duidelijk dat ik met SDB ECD in zee wilde,’ vertelt Bastiaan. ‘De mensen van SDB Groep waren enthousiast over mijn initiatief en leefden echt mee met wat ik wilde bereiken. Er waren korte lijnen, en ze gaven me het vertrouwen dat mijn vragen zouden worden beantwoord en dat de dingen die ik wilde haalbaar waren. En anders dan de vertegenwoordigers van grotere aanbieders waren ze helemaal niet arrogant. Hun verhaal was: ‘Wat leuk wat je aan het doen bent, we denken met je mee.’ Andere aanbieders hadden meer zoiets van: ‘Dit is wat we in de aanbieding hebben, als je wilt mag je meedoen.’

Overleg over kosten

De kosten van een ECD zijn natuurlijk aanzienlijk voor een startend bedrijf, maar ook daarover is goed overleg geweest. ‘Er wordt rekening gehouden met het feit dat ik starter ben en samen met SDB Groep houd ik goed in de gaten wat de kosten van de implementatie zijn. Zo zorgen we ervoor dat die kosten niet de pan uitrijzen.’

Geen eenpersoonsdekbed

Persoonlijke aandacht, daar draait het om in de relatie van SDB Groep en Adry. Net zo goed als Adry persoonlijke aandacht heeft voor zijn cliënten. ‘Nog niet zo lang geleden was er een huishoudelijk probleem bij een van onze cliënten. Een terminale vrouw was ziek en moest in een hoog-laagbed liggen buiten de slaapkamer. Maar wat bleek: er was geen eenpersoonsdekbed in huis. Toen hebben we zelf een dekbed, hoeslakens, dekbedovertrekken en een molton gekocht. Dat soort dingen zijn ook nodig als je goede zorg wilt verlenen, en dan moet je dat dus aanpakken.’

Branche: Ouderenzorg
Terug naar klantverhalen